top of page

Een interview met ... Couponingbelgië

Niet alleen in Nederland proberen we met Scoupy of op andere manieren geld over te houden. Hoe doen ze dat bijvoorbeeld in België? Charlotte Vermijl geeft een kijkje in haar leven en laat ons zien hoe je in België je centjes in je zak kunt houden. Volg je haar nog niet; begin daar dan vandaag mee, zeker de moeite waard!

Zou je wat over jezelf kunnen vertellen?

Ik ben Charlotte en ik woon in het Belgische Limburg. Ik houd van acties, kortingen en cashbacks en doe mijn best om leuke deals te scoren. Dit geldt niet alleen voor voeding ook voor fashion koop ik graag in korting of bij outletstores.

Wat doe je in het dagelijkse leven?

Ik werk voltijds als boekhouder-fiscalist in een boekhoudkantoor.

Vanwaar de interesse om te gaan besparen?

Waarom veel betalen als dit goedkoper kan voor hetzelfde product in handen te hebben? Ik word hier gewoon enorm gelukkig van J. Ik zorg er steeds voor om aan de kassa zo min mogelijk te betalen.

Hoe veel tijd steek je in het achterhalen van kortingen?

De ene week een aantal uren, de andere week bijna niets. Ik blader sowieso al wekelijks door de reclamefolders die in de bus vallen en dan merk je geregeld leuke acties op. Ik zou er in ieder geval niet mijn slaap voor laten vallen.

Wat vind jij nou echt een goeie actie?

De echte goede acties vind ik producten die ik gratis kan bemachtigen. Dit door middel van kortingsbonnen en/ of cashback acties. Ook koop ik vaak producten aan in hoeveelheidskortingen en 1+1 gratis.

Welke kortings-apps zijn er in België?

Myshopi is een app die ik zeker graag gebruik. Maar er zijn zeker nog enkele sites die ik zeker raadpleeg.

Wij Belgen maken nog steeds gebruik van (geprinte) bonnen. Op ‘zininmeer.be‘ en ‘nivea.be’ kan je bijvoorbeeld gemakkelijk bonnen naar wens afdrukken.

Waar kunnen we meer van jouw hobby zien?

Jullie kunnen me vinden op Facebook en Instagram onder de naam @couponingbelgie.

Heb je weleens een fout gemaakt met een Scoupy of kortingsactie?

Jazeker, maar uit je fouten leer je. Ondertussen is het voor Belgische deelnemers enkel mogelijk de producten via Scoupy wel degelijk in een winkel in Nederland aan te kopen. Voorheen deed ik dit wel eens in een Belgische Albert Heijn in de buurt. Hier heb ik dus eens een fout mee begaan, geen ramp, alleen kreeg ik de cashback niet uitbetaald en was het dus niet echt een ‘goede deal’.

Heb je nog handige budgettips voor ons?

*Om te beginnen: Let goed op alle folderaanbiedingen.

*Lees alle kleine lettertjes bij het aangaan van een cashback actie!

* Vervolgens abonneer je je best op de nieuwsbrieven waar je wel vaker producten van koopt. Zij sturen geregeld (of toch in België) kortingsbonnen op die je dan in de supermarkten kan gebruiken.

*Let op: Winkels uit een andere gemeenten/steden hanteren (door concurrentie van omliggende supermarkten) misschien wel andere prijzen. Vergelijk ze zeker met de supermarkt waar jij voornamelijk jouw boodschappen doet!

*Overdaad schaadt! Koop zeker niet té veel, achteraf krijg je het niet verwerkt en dien je het weg te gooien.

Tip: zorg voor een goede planning of vries in het in.

Budgetboef in 5 stappen
Start!
bottom of page