top of page

Restaurant tip: Proeflokaal Bregje

Proeflokaal Bregje, de naam zegt het al. Lekker proeven! Wat een top-tent is dit en wat ben ik Maxime dankbaar dat ze deze tip met ons gedeeld heeft. Proeflokaal Bregje heeft inmiddels 21 verschillende locaties, dus er zit waarschijnlijk voor iedereen wel een locatie tussen die dichtbij genoeg is. Check dit even op hun website.

Locatie: Paardenmarkt 4, 1811KH te Alkmaar

Prijs: Ma/Di/Wo €12,50 en Do/Vr/Za €14,50 voor een 3 gangen menu excl. drinken

Keuze: Ruim

Allereerst bij binnenkomst zie je meteen dat het gezellig aangekleed is en lekker vol zit! Altijd een goed teken wanneer het op eten aankomt. Ik zag meteen in een ooghoek de cocktail kaart en ik had al een Sgroppino besteld voor ik er erg in had. Deze was trouwens €5,- niet duur als je aan de prijzen in Amsterdam gewend bent.

Hieronder zie je de menukaart, wanneer je erop klinkt ga je naar de website van Bregje en zie je ook de drank,- en lunchkaart.

Mijn 3 gangen:

Trio van Vis

Kleine stukjes vis op een houten plankje. Heerlijk en vers, net genoeg voor een goeie smaakbeleving!

Flammkuchen met blauwe kaas en peer (oude kaart)

Deze staat inmiddels niet meer op de kaart. Flammkuchen is een heel dun pizza'tje wat gemaakt is van een dunne laag brooddeeg. Hier hadden ze hem belegd met blauwe kaas en peer. Erg lekker maar wel een beejte klein voor een hoofdgerecht. Ik moet wel zeggen dat je onwijs veel patatjes en salade krijgt dus vol zit je evengoed wel.

Kaasplankje

Errug lekker! Verschillende stukjes kaas met een lekkere zoete chutney erbij om in te dippen. Ook het stukje vijgenbrood was erg lekker.

De porties zijn niet super groot, maar voor ons was dit prima en met de patatjes en salade erbij zaten we allemaal goed vol. Als je een grote eter bent kun je er een extra ronde aanplakken voor, ik geloof €4,- maar hang me er niet aan op.

In totaal waren wij voor 4 personen €90,- kwijt. Let wel: Wij hebben ons niet ingehouden met drank! Er stonden zeker wat rode wijntjes, 2 sgroppino's, cola en een speciaalbiertje op tafel.

Zeker voor herhaling vatbaar dus!

Ik raad het zeker aan om hier eens te gaan eten!

En geef het restaurant de volgende sterren:

Sfeer * * * *

Smaak * * * *

Bediening * * *

p.s

Nu ik deze nieuwe 'herfstachtige' kaart bestudeerd heb weet ik al wat ik volgende keer neem.

Uiensoep, gekonfijte eendenbout en als toetje neem ik dan de sgroppino.

Budgetboef in 5 stappen
Start!
Wie zijn wij?
Aanbevolen websites
Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page